Zamieszczone przez jaśko
problem z wjechaniem na krawężnik
Zwiń
X
-
problem z wjechaniem na krawężnik
Witam
Podczas ostatniej jazdy porannej wjechałem delikatnie na krawężnik przednim kołem. Po całym fakcie niestety słychać jakiś odgłos w przednik kole które uderzyło w krawężnik. I jak rusza się z miejsca słychać metaliczny odgłos. Dodatkowo jest delikatnie kierownica przekręcona.
Proszę o wskazówkę co mogło się stać.
Czy to może końcówka drążka ???
Czy jakaś guma na wahaczu ???
Będę wdzięczny za wskazówki.
Pozdr
Sylwek44
-
-
Zamieszczone przez sylwek44Podczas ostatniej jazdy porannej wjechałem delikatnie na krawężnik przednim kołem. Po całym fakcie niestety słychać jakiś odgłos w przednik kole które uderzyło w krawężnik. I jak rusza się z miejsca słychać metalicznyILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sylwek44Koło było skręcone, prędkość 5-10 km na godzinę. Nie wiem czemu mam kierownicę po tym przypadku skręconą ?
więc nie ma co się dziwić że coś klękło.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Ja moim samochodem o zgrozo przy predkosci ok 40-50 kmh wpadlem na kraweznik, bo musialem, na szczescie byl stary zjechany i ustawiony pod kątem. Auto wjechalo tak plynnie ze bylem w szoku, nic nie puklo, auto wzielo to na miekko jakbym wjechal na pagórek, więc chyba coś wczesniej musiało być na rzeczy
Komentarz
-
-
Ale jak kierownica jest lekko skręcona po zdarzeniu to nawet wahacz mógł skrzywić.
1) skrzywiony amortyzator
2) rozgruchotane gorne mocowanie amorka tzw kielich (a własciwie to co w nim siedzi łożysko)
3) drazek skrzywiony i luz na drazku co daje obraz skrzywienia kierownicy i stukania
4) gumy/guma na wachaczu sie "naderwały" i powstał luz co daje ekekt stukania i przekreconej kierownicy.
Generalnie kazdy z tych elementow daje efekt stukania i skrzywienia kierownicy bo kazdy wpływa wsumie bezposrednio na prowadzenie.
zwrotnicy niewypisywałem bo jest odlewana i watpie aby mogła sie uszkodzic.
zreszta samochod to nie zabawka jakas tam wytrzymałosc musi miec, i przy predkosci 10 km/h nic sie stac nie powinno przy sprawnym zawieszeniu chyba że ktos ma pecha.
Komentarz
-
-
Wg mnie na 90% skrzywiony drazek kierowniczy - kiedys Fiesta 2003 udezylem w slabo widoczny niski pieniek jadac jakies 30 km/h to tez kierownica zaczela byc skrecona przy jezdzie na wprost i auto sie dziwnie prowadzilo.
Raczej nie jechales 5-10 km/h albo wysoki kraweznik lub duzy pech :-(Czader
OCTA COMBI 2003 ALH
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rekin ChlebojadAle jak kierownica jest lekko skręcona po zdarzeniu to nawet wahacz mógł skrzywić.
Lekkie skrzywienie kierownicy też może być jeżeli sworzeń zwrotnicy był słabo dokręcony i przesunął się w wahaczu (jest tam może 2mm luzu na przesunięcie). Będzie to widać na wahaczu jeżeli tak było.
Komentarz
-
-
wg mojej skromnej oceny przy skręconej kierownicy uderzenie w krawężnik spowodowało skrzywieniem wahacza. Gdzieś kiedyś słyszałem taką dobrą radę, że jak widzimy, że się ślizgamy i nie wyjdziemy z tego a prędkość jest nieduża koła skierować na wprost i w momencie uderzania w krawężnik nie trzymać nogi na hamulcu. Przy odrobinie szczęścia nic się nie stanie a jeśli już to najwyżej opona straci swoje walory jezdne
Komentarz
-
Komentarz